torsdag den 1. marts 2012

Indbagt hamburgerryg med pikantost


Forrig søndag fik vi gæster til aftensmad og jeg havde taget en hamburgerryg op, men i løbet af dagen tænkte jeg mere og mere over at jeg ikke havde lyst til almindelig kogt hamburgerryg og glaseret i ovn laver jeg også tit - der skulle noget nyt til!

Så jeg rodede i fryseren og fandt noget butterdej. Jeg har jo ofte lavet skinkestænger (butterdej med skinketern, pikantost, porre og champignon i) så hvorfor ikke lave en stor hamburgerryg-stang?

Jeg søgte på nettet, men fandt ikke rigtig noget, så det blev en tester, som endte ud i en succes! Det er dælme nem gæstemad da det kan forberedes i god tid og bare skal passe sig selv i ovnen inden servering, hurra!

6 portioner
1 hamburgerryg svarende til 6 mennesker
1 pakke butterdej (pakkerne med 2 store stykker i)
1 bæger pikantost (mindre kan gøre det...)

Kog hamburgerryggen efter anvisningen på pakken. Pak den frosne butterdej ud - smør pikantost på, kom hamburgerryggen på den ene halvdel af dejen og luk den anden halvdel over. Saml kanterne i enderne og fold dem ned under bunden. Hvis der er lidt rest dej kan der laves mønster ovenpå.
Bag i ovnen i ca. 25-30 minutter ved 220 grader - kontrollér selv hvordan den er nok da det svinger fra ovn til ovn.

Jeg serverede den med hasselback kartofler (med paprika), flødestuvet spinat og brunede kartofler.


Mums!

4 kommentarer:

  1. Uhm det ser bare godt ud! Er stor fan af den slags mad - hamburyg som indbagt lyder helt fantastisk :)

    SvarSlet
  2. Uhm og det smagte bare suverænt med det pikantost i ;) Kom igang :)

    SvarSlet
  3. Hvis man er doven (det var min grund) eller har travlt, så kan man bruge en af de der til at "både" æbler med til at lave "hasselback kartofler med".
    Man presser simpelthen den her jawertus ned gennem kartoflen, og når den er bagt, vil den ha åbnet sig som en lille sol, så kan det anbefales at pille midten ud og smide en klat kryddersmør i hullet, så smelter smøret ud gennem "solstrålerne"

    mvh jesper

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du ret i - sikke en god idé. Den må afprøves! :)

      God dag.

      Slet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget