mandag den 26. marts 2012

Forloren hare á la Rebelsig


Mandag... Køleskabet var der ikke meget spændende i, da jeg først handler om tirsdagen og tiden til at lave mad troede jeg ikke var stor, da vi havde flere planer.

Så igår tog jeg en pakke hakket kalv og flæsk op uden at vide hvad den skulle bruges til.. Lidt googlerier gav mig idéen til en omgang forloren hare. Jeg havde nemlig en pakke bacon i køleskabet fra sidste uge.
Jeg har en sikker vinder-opskrift som jeg altid bruger og igen idag vakte den lykke hos manden :)

3-4 personer
500 g. hakket kalv og flæsk
1 løg
1 svineboullionterning
1 dl. vand
1 æg
3 spsk. rasp
Salt og peber
1 pakke bacon (7-8 skiver)
3 dl. vand + 1 svinebouillionterning

2 tsk. majsstivelse
1½ spsk. vand
Ribsgelé

Bland kødet med æg, rasp, boullionterningen rørt op i vandet, hakket løg, salt og peber. Form farsen til et brød og kom det i et ildfast fad. Kom baconen over så haren pakkes ind.
Udløs den anden boullionterning i 3 dl. vand og hæld det i fadet ved haren. Sæt fadet midt i en kold ovn. Tænd på 200 grader og steg det i 1 time.
Efter 50 minutter tages haren ud, bouillionen hældes fra (i en sigte over i en gryde) og haren sættes ind i den nu slukkede ovn i 10 minutter.
I gryden blandes bouillionen med jævningen af majsstivelse og vand og sovsen koges op under omrøring. Kom kulør i og smag til med 1 spsk. ribegelé, salt og peber.

Server med kogte kartofler, gulerødder og ribsgelé.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget