torsdag den 1. marts 2012

Den hurtige æblekage


Den hurtigste dessert i min verden er æblekage - for med lidt snyd går det stærkt og man kan sørge for altid at have det på lager, så man er klar på uventede gæster.

Da jeg boede hjemme spiste vi ofte købe frugtgrød med jordbær/æble/abrikos-smag og idag nyder Tommi og jeg det gerne som dessert eller snack. Derfor har vi næsten altid en pakke eller to liggende.

Derfor er en rigtig nem dessert følgende:

6-8 personer
2 pakker æblegrød
½ pose æblekagerasp
1 kvart liter piskefløde
Ribsgelé

Pisk fløden til flødeskum. I en flot glasskål kommes først lidt æblegrød, så lidt rasp, æblegrød, rasp og der afsluttes med flødeskum og ribsgelé på toppen.

Det ser flot ud og smager himmelsk!!

4 kommentarer:

  1. mmmm ser lækkert ud. du skulle prøve at komme knuste makroner i også, det smager himmelsk:)

    SvarSlet
  2. Uh ja det lyder lækkert ;) Mums

    SvarSlet
  3. Jeg elsker også "gammeldagsæblekage", men i min familie får vi den altid med frisk revede æbler, knuste makroner og flødeskum på toppen. Tager selvfølgelig lidt længere tid end din version!

    SvarSlet
  4. Marian: Ja det tager længere tid, men smager også meget bedre! :) He he. Så snart der kommer æbler på træerne herude bliver der også fluks smidt en 'frisk' æblekage sammen ;)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget