onsdag den 15. februar 2012

Tacolasagne


I januar blev denne opskrift afprøvet. Den er revet ud fra et Familie Journalen fra 2010.

Det var en lidt specielt smag, men Tommi var vild med det, så I får opskriften - jeg er bare ikke meget for porresmagen.

4 personer
1 pose nachochips
300 g. oksekød
1 spsk. olie
1 fed hakket hvidløg
1 pose tacokrydderi
2 porrer
225 g. mild tacosauce
1 dåse hakkede tomater
2 dl. cremefraiche
100 g. revet ost

Læg nachochipsene i et ildfast fad. Brun kødet på pande i olie og tilsæt hvidløg og tacokrydderi. Snit porrerne og giv dem et hurtigt opkog. Hæld vandet fra. Læg kød og porrer i fadet. Bland tacosauce og tomater. Læg det oven på porrerne. Rør rundt i cremefraichen, så den bliver tynd. Bred cremefraichen ud over tomatsaucen og drys revet ost på. Sæt fadet i ovnen 25-30 min. ved 225° på midterrillen.





2 kommentarer:

  1. Jeg elsker porre, så tror lige det er noget for mig.

    Men bliver chipsene ikke helt bløde og knap så gode ?

    SvarSlet
  2. Wow, den ser ellers vildt lækker ud :)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget