onsdag den 29. februar 2012

Rosenkålssuppe



Mm, jeg ved hvad du tænker! Ad, føj føj føj, rosenkål!

Tja, jeg ELSKER rosenkål og kan spise dem i massevis - mums! Så da jeg en dag i et blad så en opskrift på rosenkålssuppe blev jeg glad, men desværre glemte jeg alt om den og da jeg stod og ville lave suppen kunne jeg ikke finde den. Så jeg prøvede mig lidt frem og det blev rigtig lækkert! Smagen er ikke af rosenkål, men mere bare af generelle grøntsager, så det er måske en nem måde at få de grønne sunde kugler i børn og mænd? :)

4 portioner
250 g. rosenkål (frosne)
1 stk. grøntsagsbouillon-terning
½ l. vand
2 gulerødder
5 kartofler
1 løg
2 dl. mælk
Salt og peber

Ordn alle grøntsagerne, skær dem i rosenkålsstørrelse og kog dem i vandet med bouillonterningen. Når grøntsagerne er møre tages gryden fra komfuret og grøntsagerne (stav)blendes. Kom suppen tilbage i gryden, tilsæt mælk og smag til med salt og peber. Server med lidt stegt bacontern.

Mums!

3 kommentarer:

  1. Rosenkål er ellers godt! Hvis jeg får kræsne mennesker på besøg og jeg servere rosenkål med bacon, spiser alle det...
    BTW så har jeg en award liggende...

    SvarSlet
  2. Hej

    Jeg har givet dig en blogaward, fordi jeg rigtig godt kan lide din blog, som jeg synes er utrolig flot lavet. Jeg håber at du vil give awarden videre til andre gode og spændende blogs med under 100 læsere.

    Du kan læse mere om awarden her:
    http://www.frukubikslaekkerier.com/2012/02/blogaward.html

    SvarSlet
  3. Tak skal I have begge to, ser på dem imorgen :)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget