fredag den 17. februar 2012

Risotto med champignon og ærter


Tirsdag aften var der risotto på menuen. Det var længe siden jeg sidst have lavet det, men da jeg i søndags ryddede op i forrådskammeret fandt jeg en pakke risottoris som jeg købte for noget tid siden. Opskriften var improvision med hvad jeg havde i hjemmet. Sidst jeg lavede det kom jeg ingen hvidvin i, men idag havde jeg lige en rest riesling fra weekenden som jeg kunne bruge lidt af :)

Det er en lækker hverdagsret - evt. til en kødløs dag, men kan også fungere som gæstemad.

3-4 portioner
250 g. champignon
1 løg, hakket
Olie
2 dl. frosne ærter
1 dl. hvidvin
200 g. risottoris
6 dl. vand
1 grøntsagsboullionterning
1 dl. fløde
Salt og peber

Rens champignon og hak dem groft. Svits champignonen i olien i en gryde. Tilsæt løgene til de er klare. Kom risene i gryden og rør godt rundt i 1 minut. Tilsæt vandet og boullionterningen og lad det koge under låg i ca. 10 minutter - husk at røre i gryden engang imellem.
Tilsæt hvidvinen og ærterne og lad det koge til det meste af væsken er opslugt af risene. Kom fløden i, kog op og smag til med salt og peber.
Server evt. med stegt bacon





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget