lørdag den 11. februar 2012

Naanburger med spicy bøffer


Jeg opdagede i decembermåned magasinet 'Mad!' og der gik ikke mere end en uge, så havde jeg bestilt et abonnement på det med en smuk Rosendal Grand Cru vandkaraffel.

Bladet giver rigtig god inspiration og er fyldt med opskrifter, så man får noget for pengene!

I nr. 2 som kom i sidste uge var der en naanburger med kartoffelbåde og myntedressing som inspirerede mig til noget lignende.

Bøfferne lavede mig næsten som i opskriften, men jeg havde ikke rød karry, så I får min version. Kvarken/yoghurten gjorde dem drønlækre og saftige! Som tilbehør blev det boullionbagte rødbeder som jeg elsker!

4 bøffer
500 g. oksekød
2 spsk. kvark
Salt og peber
2 fed hvidløg
1 spsk. karry
Olie til stegning

Bland det hele til en god fars. Stil den på køl i ½ time, form dem til bøffer og steg dem på en middelvarm pande til de er gennemstegte.

Bøfferne kom ovenpå et naanbrød med salat, agurk, tomat og en karrydressing rørt af creme fraise, karry, citronsaft, sød fransk sennep, salt og peber.

Det var drøn lækkert og brødene var rigtig gode omend de var lidt svære at skære i.


3 kommentarer:

  1. Det ser super lækkert ud!

    Jeg synes også Mad! er et flot og brugbart blad, køber det også engang imellem :)

    SvarSlet
  2. OG så sidder man og tænker "Hvorfor har jeg aldrig tænkt på det" :D Det ser rigtig lækkert ud !

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget