torsdag den 2. februar 2012

Kartoffelklatkager med laks (Hjemmet 6/2011)


Disse kartoffelklatkager havde jeg revet ud fra et Hjemmet-ugeblad for at afprøve dem. Dagen inden havde vi fået kartoffelmos og jeg havde kogt en håndfuld ekstra kartofler som skulle bruges til disse klatkager.
Smagen var god, men jeg brugte en hel pakke graved laks på det og det synes jeg bagefter var synd. Havde det været en rest kogt laks var det en lækker ret til billige penge :)

9 klatkager
250 g. kogte kartofler
200 g. laks (enten filet som er kogt, men jeg brugte en pakke graved laks fra fryseren)
1 æg
1 løg - revet (eller fint hakket)
Salt og peber
Olie til stegning

Miks kartofler og laks sammen i en skål og tilsæt ægget og løget. Krydr med salt og peber og steg kagerne i olie på en middelvarm pande, ca. 4 minutter pr. side.

Jeg serverede dem med en rest ris, en sjov salat a la køleskabet og lidt flutes.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget