tirsdag den 28. februar 2012

Indkøb uge 9

Jeg læser selv med hos Trine som hver uge viser deres madplan og hvor mange penge hun har handlet for. Det ser ud til at være et hit hos læserne, så jeg vil prøve noget tilsvarende... Min madplan står jo ude i siden og fremover vil jeg prøve at vise hvor meget jeg handler for i ugen. Vi bliver altid 'beskyldt' for at vores madbudget er meget lavt - også her efter jeg er stoppet med at arbejde i butik, he he.
Vi spiser begge aftensmad hjemme hver dag og har begge madpakker med altid. Jeg er rigtig nem at lokke når jeg først kommer i butikker, så jeg har aftalt med mig selv at jeg kun handler ind én gang i ugen og det er i ABC-lavpris. Dette har fungeret i over 1 år nu og spare mig for en masse penge og tid!

I denne uge handlede jeg for 170 kr. Havde egentlig kun regnet med 150 kr., men kom i tanke om at vi skulle have noget hyggemorgenmad fredag når Tommi har fødselsdag samt 1 agurk.


Det er faktisk tankevækkende hvor dyrt frugt/grønt er. Ud af mine 170 kr. er 57 kr. grønt (champignon, agurk, kinakål, broccoli, bagekartofler, melon) og det meste var på tilbud.

Som jeg tidligere har vist har vi jo et forrådskammer hvor mange basisting er i og en fyldt fryser, så derfor er det egentlig bare 'friske' varer der skal købes ofte.

2 kommentarer:

  1. Jeg har faktisk lavet lidt om inde hos mig, og har min madplan ude i siden nu - og uden billeder af indkøb. For nu er det jo ligesom vist ;)

    Men ja, handler stadig billigt og ca. 1 gang i ugen - det sparer man meget på!

    SvarSlet
  2. He he ja det kan jeg se. Ja, mindst mulig indkøb giver store besparelser.

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget