fredag den 17. februar 2012

Aspargessuppe



Onsdag havde jeg egentlig lovet mig selv ud på en date med en veninde, fordi hun havde trang til kinesisk. Men grundet overarbejde og spærring af dankort (forbandet lort at det skal udskiftes!) blev vi enige om at hun kom herhjem til en gang aspargessuppe med saltflutes. Alt hjemmelavet, selvfølgelig.
Jeg elsker aspargessuppe! Som mange af mine andre opskrifter er det nemt, hurtigt og ganske billigt, da jeg bruger dåseasparges.
Normalt kommer der kødboller i, men jeg er mest vild med melboller og heldigvis havde vi en portion i fryseren fra sidst jeg lavede sådan nogle. Tilbehøret var de lækre saltflutes, som seriøst er verdens nemmeste og så er de drøn hurtige at lave da de ikke skal hæve særlig længe!

4 portioner
2 dåser asparges - også vandet derfra
Smør/margarine
Mel
7 dl. vand
1 hønseboullionterning
2 dl. piskefløde
Salt og peber

Hæld aspargessnitterne til afdrypning i en sigte - gem aspargesvandet. Smelt smørret/margarinen, kom melet i og bag det sammen med aspargesvandet - tilsæt lidt efter lidt imens du pisker. Tilsæt derefter vand og bouillonterningen og lad suppen koge igennem ca. 5 min. Hæld piskefløde i og varm suppen op til kogepunktet. Tilsæt aspargesene, lad dem koge op, smag til med salt og peber. Tilsæt mel-/kødboller og varm suppen igennem uden den koger.



2 kommentarer:

  1. Og her troede jeg at alle andre end mig hadede melboller :D Lækre flutes! Dem må jeg prøve på et tidspunkt

    SvarSlet
  2. Det var drøn lækkert! Spiser gerne melboller direkte fra frost - så er de som bolcher ;)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget