mandag den 9. januar 2012

Vagabondens livret i Rebelsig


Tommi havde altså lyst til spagetti med kødboller til aften. Jeg selv er ikke så meget til sådan noget, men denne opskrift må siges at være noget af det bedste jeg har smagt - selvom jeg kun spiste 1 kødbolle.
Jeg google et par opskrifter og miksede min egen ud af disse.

4 personer
500 g. oksekød (mindre kan sagtens gøre det!)
2 løg i små tern
1 fed hvidløg, hakket
½ tsk. citronsaft
Salt og peber
1 tsk. paprika
½ tsk. chiliflager
1 æg

Bland alle ingredienserne sammen til en fast fars. Stil den på køl i min. ½ time. Lav imens tomatsaucen.

2 dåser hakkede tomater
1 hakket løg
1 fed hvidløg
Olie
1 tsk. basilikum
½ tsk. chiliflager
2 dl. mælk
1 dl. creme fraise
Salt og peber

Svits løgene i olie til de er klare. Tilsæt tomaterne og mælken. Lad det koge i ca. 30 minutter - husk at røre lidt så tomaterne ikke brænder på. Tilsæt kødbollerne og lad dem koge i ca. 15 minutter. Smag til med creme fraise, basilikum, salt og peber.
Server med spagetti.




Spagettien blev desuden kogt sammen med lidt grøntsagsbouillion og det smagte super!!

2 kommentarer:

  1. Mums! Tror da vidst nok lige en opgraderer aftenens menu spaghetti kødsovs til en med kødboller i stedet. Har både løg og æg :)

    Tak for inspirationen!

    SvarSlet
  2. Ha ha ja gør det, det var super nemt! :)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget