onsdag den 18. januar 2012

Nougat/mazarintærte


Desserten i lørdags blev denne lækre nougattærte. For noget tid siden kiggede min veninde nogle af mine opskrifter igennem og begyndte at savle da hun så denne - talking about a nougat-gris :) He he.

Jeg fandt opskriften inde hos Mrs. Cakeaholic, men ændrede lidt så det matchede mit køleskab.

1 tærte
125 g. koldt smør
175 g. mel
3 spsk. sukker
1 æg


150 g. blødt smør
125 g. sukker
200 g. revet marcipan
1 æg
1 æggehvide

150 g. smeltet blød nougat

Kom smørret i en skål og rør det sammen med melet. Tilsæt sukker og æggeblomme. Saml hurtigt dejen og stil den på køl en times tid. Beklæd en tærteform med dejen.
Rør sukker og det bløde smør grundigt sammen. Tilsæt revet marcipan og æggene. Fordel massen over den ubagte bund. Tærten bages i ca. 25 min ved 200 grader. Lad den køle lidt af. Smelt nougatten i vandbad og smør den på den afkølede bagte tærte.

Stil den på køl og server når nougatten er stivnet.


3 kommentarer:

  1. Mums, jeg tror hellere jeg må finde nougaten frem!

    SvarSlet
  2. Den var SÅ lækker.
    Måske man skal drysse lidt Daim ovenpå inden nougatten størkner. Hmm, det skal prøves næste gang :)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget