tirsdag den 3. januar 2012

Friske ruller med honningmarineret and


Januar skal være sund og så er disse friske ruller helt perfekte!
Jeg købte i sommers noget rispapir på et marked og har aldrig fået det brugt, men det blev halvdelen af pakken den anden dag.

Det bedste ville selvfølgelig være friske grøntsager, men da det var en hurtig løsning brugte jeg en dåse med wokgrøntsager købt i Netto for 5 kr. Derudover kom der minimajs i og honning/sennepmarineret and. Lychees'ene kom ikke i, da det ikke rigtig passende ind i sammenhængen alligevel. Jeg fik desværre ingen billeder undervejs, men jeg laver dem snart igen, da de var super lækre!


Jeg lagde rispapirene dobbelt og brugte derfor 2 pr. rulle.

12 ruller
24 stk. rispapir
1 dåse wokgrøntsager
1 andebryst
2 spsk. honning
1 spsk. sennep
1 pakke nudler
Sweet chili sauce

Karry/kokos-dip:
1½ dl. creme fraise
½ dl. mayonaise
1 spsk. karry (alt efter smag)
1 spsk. kokosmel
1 tsk. sød fransk sennep

Andebrystet pensles med en blandning af sennep og honning og steges til det er rosa indeni. Skær kødet i strimler.

Rispapiret skal lægges i blød 30 sekunder, ryst vandet af dem, fyld dem med grøntsager og kød og rul sammen ligesom en wrap.

Bland alle ingredienserne til dippen sammen og server til de friske ruller sammen med kogte ægnudler med sweet chilisauce.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget