mandag den 2. januar 2012

Frisk pasta med mørbrad og tomatsovs


Det var lidt hårdt at starte på arbejde allerede idag, men både Tommi og jeg kom gennem dagen (som i mit tilfælde gik overraskende hurtig - arbejdede endda ½ time over, da jeg ikke havde set klokken var så mange). Vi lavede en ny madplan igår og menuen idag stod så på frisk pasta med mørbrad og tomatsovs. Det var improvision, men er en sikker keeper og er lækker gæstemad, da det er hurtigt og billigt (ja, altså, mørbrad er på tilbud nogle gange...)

3 personer
1 svinemørbrad (350-400 g.)
1 håndfuld pinjekerner
1 håndfuld cherrytomater
Havsalt
Fedt på spray eller olie

½ dl. olivenolie
1 spsk. basilikum
1 stort løg i tern
1 lille tomatpuré
½ l. madlavningsfløde
1 dl. vand
1 oksekødsboullionterning

1 pakke frisk pasta (500 g.)

Puds mørbraden og skær den i bøffer (jeg fik 7 stk. af 1 mørbrad) og bank dem lidt flade. Smør et ildfast fad og kom bøfferne deri. Drys med pinjekerner og salt og smid det i ovnen på grill-funktionen i ca. 25 minutter.

Steg løgternene klare i olie og basilikum. Tilsæt herefter vand, fløde, tomatpuré og okseboullionen. Lad det koge igennem (ca. 15 min. og pas på løgene ikke brænder på) og smag til med salt og peber (og evt. mere boullion eller tomat).

Kog pastaen og server det hele sammen og nyd det!







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget