onsdag den 7. december 2011

Varm kartoffelsalat


Inden jeg mødte Tommi havde jeg aldrig smagt andre kartoffelsalater end den købte i bæger! En aften da vi boede inde i Esbjerg skulle han lave mad imens jeg var på arbejde. Menuen stod på noget kød og så denne varme kartoffelsalat - jeg var solgt! Da jeg så så opskriften fik jeg ikke lyst til det, men heldigvis havde jeg jo smagt det.
Opskriften er fra svigermor og lyder således:

4 personer
1 kg. kartofler
50 g. smør
½ dl. vand
1 dl. eddike
2 spsk. sukker
1 tsk. salt
1 tsk. peber
1 løg i tynde skiver
4 dl. kogende fløde (gerne madlavnings)
Skræl kartoflerne, kog dem, køl dem af og skær dem i skiver.
I en gryde laves sovsen: Smør, vand, eddike, sukker, salt og peber bringes i kog. I denne lage koges løgringene i ca. 10 min., eller til de er klare. Kartoffelskiverne varmes igennem i gryden og den kogende fløde tilsættes. Smag til og server!

3 kommentarer:

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget