mandag den 5. december 2011

Pebermyntepastiller (Dr. Oetker)


Jeg så denne opskrift i et opskrifthæfte fra Dr. Oetker og da jeg havde alle ingredienserne liggende prøvede jeg dem lige en aften imens vi så tv.

80 stk.
1 bæger pasteuriserede æggehvider
2½ tsk. pebermynteessens
400 g. flormelis
Frugtfarve

100 g. chokolade

Rør æggehvide og pebermynteessens sammen. Tilsæt flormelis lidt ad gangen, til massen er fast og samtidig klistret.
Ælt frugtfarve i massen. Det kan være nødvendigt at tilsætte ekstra flormelis, hvis massen bliver for våd. Massen skal deles op i portioner, hvis der skal laves pastiller i forskellige farver.
Tril massen til små kugler på størrelse med en stor hasselnød, læg dem på et stykke bagepapir og tryk dem flade, så der kommer en fordybning i midten.

Smelt chokoladen over et vandbad. Kom chokoladen i fordybningen i pastillen. Brug en teske eller en pose, hvori der er klippet et lille hul.




Som min veninde sagde er de et godt alternativ til den tunge konfekt man tit får i julen + de giver god ånde - win-win!

6 kommentarer:

  1. De ser vildt lækre ud! :D

    SvarSlet
  2. Nøjs de ser/lyder gode :D

    SvarSlet
  3. Muuuums! Og her må man ikke spise (mere)konfekt før d. 21.! Det er virkelig tarveligt at poste den slags :D Ser vildt lækkert ud..

    Og så griner jeg lidt af at du "alligevel lige havde alle ingredienser" :) Ingen af delene er noget der gemmer sig i mit hus :P

    SvarSlet
  4. De smager rigtig godt! Og er fine på konfektopsatsen :)

    He he Emilie, har du ikke? Vi har også et forrådskammer, så der er masser af plads :D

    SvarSlet
  5. Spændt på hvordan de bliver. Første gang jeg laver pebermyntepastiller og "dejen" smager ihvertfald af pebermynte. Jeg går ud fra de skal stå koldt !

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej :)
      De smager rigtig godt og jeg brugte dem nærmest som 'frisk-mund-pastiller', he he, selvom det nok ikke er så sundt :)

      Slet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget