søndag den 4. december 2011

Lagkagekonkurrence


Tommis lillesøster går på efterskole og da de i denne weekend skulle holde adventsmarked for at samle penge ind til skolen - spurgte hun om jeg ville være med i en lagkagekonkurrence. Selvfølgelig ville jeg da det - en undskyld for at bage - hurra!

Jeg er jo ikke særlig kreativ, så ville ikke kaste mig ud i noget nyt og uafprøvet og samtidig synes jeg at en kage med fondant ville være snyd. Det var jeg åbenbart den eneste der synes, he he. Min lagkage var den eneste med flødeskum! Næsten alle de andre var med marcipan eller fondant - så var der en enkelt chokoladekage der var delt og lagt sammen med creme og pyntet med krymmel.

Mit bud var denne:


Fyldet var flødeboller uden bund der var mast sammen og hindbærskum.

Selvom min ikke vandt os en weekend i København, skabte den lykke. Efter konkurrence kunne gæsterne købe lagkagestykker til 10 kr. stykket. Den der vandt blev selvfølgelig solgt først - men derefter - ja, så var det altså min der blev udsolgt! Der var 11 kager i konkurrencen :)

Så gik halvdelen af den lørdag ellers.... :)

2 kommentarer:

  1. Mums, hvor ser den god ud.
    Lyder lækkert med flødeboller indeni den.

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Ja, det var et forsøg, men en kollega foreslog det og tja, det smagte rigtig godt!

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget