fredag den 9. december 2011

Havregrynskugler


Da jeg i søndags bagte småkager beordede Tommi mig til at lave havregrynskugler. Sådan nogle har jeg ikke lavet siden hjemkundskab i folkeskolen, så jeg fandt min gamle hjemkundskabmappe frem og gik igang torsdag aften imens vi så tv.

Ca. 40 stk.
120 g. smør
4½ dl. havregryn
1 dl. sukker
2 spsk. kakaopulver
2 tsk. vanillesukker
3 spsk. appelsinjuice
Kokosmel

Bland alle ingredienser undtagen kokosmelet sammen i en skål til en ensartet masse. Stil den på køl i 20 minutter og form dem herefter til kugler i mundrette størrelser. Tril dem herefter i kokosmelet og hold dem på køl indtil de skal serveres.

Mums! Hvorfor har jeg dog glemt denne herlighed? De smager jo skønt! Kom igang! Det tager ingen tid og er hyggeligt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget