torsdag den 3. november 2011

Græskarsuppe med bacon


Jeg købte jo det fine blå græskar for snart to uger siden. Den skulle jo bruges og jeg ledte efter  gode opskrifter til at bruge det. Vi skulle jo gerne have suppe en gang i ugen så jeg fandt flere supper med græskar og endte med en blanding af dem allesammen, så lad os bare kalde den Græskarsuppe med bacon á la Rebelsig...
Lad mig være ærlig. Jeg troede sku græskaret var blå indeni! Kæft jeg blev skuffet da det gik op for mig at vi ikke skulle have en blå suppe! Anyway, det smagte helt fantastisk og var en dejlig tyk suppe som mætter rigtig godt og er kaloriefattig - altså uden baconen...

Ca. 3 personer - hovedret
Ca. 500 g. skrællet græskar i tern
1 løg i store tern eller kvarte
8 dl. vand
1 grøntsagsboullionterning
Salt og peber
1 dl. fløde

Kom græskarterne og løgene i en gryde med vand, bouillion og salt og peber. Lad det koge i ca. 30 minutter og stavblend det til en lækker suppe. Tilsæt fløde og smag til med salt og peber.
Rist bacontern på panden og server suppen med ristet bacon ovenpå.

(Tommi forstod ikke lige det med servering, så han blandede dem bare i suppen - lidt sjov smagsoplevelse, men det var okay... Hi hi)





Rigtig hurtig, sund og mættende suppe - ja og billig! Vi fik flutes til, men suppen var så tyk at det ikke kunne fungere, så sparede vi da det hvide brød :) He he

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget