tirsdag den 25. oktober 2011

Ørred i ovn - fiskepakke


I sidste uge var der fisk på menuen hele to gange. Om mandagen var det bare fiskefrikadeller af færdigkøbt fiskefars, men onsdag blev det ørredstykker på en utrolig nem måde, som smagte fantastisk!

Jeg købte for noget tid siden en pose med 10 stykker ørredfiletter på frost til ca. 70 kr. i Netto og de er rigtig gode og ligner meget lakseportioner.

Men sådan her gjorde jeg:

2 personer
2 ørredfiletter
Dild - tørrede
Salt
Peber
Olie
Citronsaft

Spred to stykker sølvpapir/staniol ud og pensl midten med olie, læg en ørredfilet på, pensl med olie, drys med dild, salt, peber og citronsaft. Pak sølvpapiret godt rundtom og steg dem i ovnen ved 200 grader i ca. 20 minutter. Server med ris eller kartofler.


Det smagte rigtig godt og jeg serverede det med ris og en lækker tyk karrysauce :)

2 kommentarer:

  1. en ganske enkel og ligetil opskrift uden alt det andet ugeblads-lir med dit og dat of hul i min hat.

    SvarSlet
  2. Ser piv lækkert og let ud.
    Har en fisk der skal laves i dag, men jeg køler den ned og serverer den til min sommerfrokost i morgen.
    Tak for opskriften.

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget