onsdag den 5. oktober 2011

Kartoffel/blomkålssuppe


I går kom min veninde forbi til en omgang hyggeligt snak og aftensmad. Aftalen var egentlig aflyst, men i sidste øjeblik genoptog vi den. Dette betod dog også at maden skulle være noget lidt hurtigt og noget som ikke krævede indkøb, da jeg ikke kunne nå dette.
Jeg gik atter på rov i huset og fandt kartofler, blomkål, løg og bacontern og så gav det ligesom sig selv - SUPPE!
Det blev impro, men jeg husker nogenlunde hvad jeg gjorde

Ca. 3 liter
700 g. kartofler, skrællet og i grove tern
1 blomkål i små buketter
1 stort løg, hakket i grove tern
Margarine
1 liter kogende vand
2 grøntsagsbouillionterninger
... og 1 med kyllingsmag
Salt og peber
250 ml. madlavningsfløde
3 dl. mælk

Svits grøntsagerne i lidt margarine i en stor gryde. Når de er svitset uden at tage farve tilsætter du 1 liter kogende vand og boullionterningerne. Lad det koge i en god halv time til grøntsagerne er så bløde de kan stavblendes. Tilsæt mælken, salt og peber og stavblend det. Imens du stavblender tilsættes fløden og suppen smages til.
Server med ristede bacontern ovenpå og flutes!


Genial suppe! God tyk og mætter rigtig godt! Og billig!! :)

4 kommentarer:

  1. Suppe er altid godt, især om efteråret. Den ser rigtig lækker ud:-)

    SvarSlet
  2. uhmmm det ser sku lækkert ud. det skal jeg prøve.
    jeg plejer ellers at lave den som kartoffel porre suppe.

    SvarSlet
  3. Det var drønlækkert! Bacon er bare et hit til supper!

    ABC-lavpris havde blomkål til 3 kr. Så havde købt et og det skulle bruges :) He he men ja, porrer er også rigtig godt i supper

    SvarSlet
  4. Det er en totalt favoritsuppe! Den elsker jeg også... supper er noget af det bedste ved efteråret :)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget