søndag den 16. oktober 2011

Havrecookies med m&ms og rosiner

 


Sidste weekend bagte jeg jo disse lækre cookies, men har helt glemt at poste opskriften og det blev jeg pænt pointeret på mail at gøre :) He he...
Den oprindelige opskrift er fra www.Denstorebagedag.dk men jeg mixede den med en anden opskrift og lavede dermed en ny version:
Ca. 25 cookies
150 g. margarine
2 dl. brun farin
1 dl. sukker
2 tsk. vaniliesukker
1 æg
2½ dl. mel
½ tsk. salt
1 tsk. bagepulver
7 dl. havregryn
2 dl. rosiner
2 dl. M&M's med peanuts

Smør, farin og sukker røres sammen. Tilsæt æg og vanille og pisk indtil det er let og luftigt.
Bland mel, bagepulver og salt og rør dette i dejen. Tilsæt havregryn, rosiner og M&Ms.
Med en spiseske placeres dejen som cookies på en bageplade med bagepapir.
Bages midt i ovnen i 12-15 minutter ved 175 grader.

Afkøl kagerne på en bagerist og opbevar dem i en lufttæt kagedåse.


2 kommentarer:

  1. Hihi, jeg så det første billede og undrede mig over, at jeg kunne se noget blåt. Tænkte blot, at det var mig, der skulle pudse kontaktlinserne, men det gav jo temmelig meget mening, da jeg så ingredienslisten :-D

    SvarSlet
  2. He he, ja, dejen var også dejlig faverig da de smittede lidt af i den fugtige dej.

    Men de smagte skønt, så det er jo super!

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget