søndag den 25. september 2011

Søndag

Sikke en weekend. Jeg havde planlagt at arbejde 8 timer lørdag og 8 timer idag, men da systemet skulle opdateres kunne vi ikke komme ind i de journaler som vi skulle og derfor endte det med kun 4 timer igår. Ak ja, arbejdet venter jo nok bare alligevel.

Til gengæld har systemet kørt suverænt herhjemme. Tommi samlede en håndfuld kammerater og gik så ellers igang med at bygge løsdriften færdig. Lørdag middag var det hele beklædt og her i formiddags fik vi lagt tag på. Nu begynder man at kunne ane hvad det er - se selv


Der lægges fortovsfliser ude foran så hestene har en terasse, så de kan stå derude og spise hø imens de  holder øje med folden.

Der mangler stadig en del - tagrender, 'vinduer' (trapezplader), plader indvendigt, osv. bliver købt imorgen, men forhåbentlig er den klar omkring næste weekend - så mangler jeg bare en selskabshest.
Resten er nemlig klar


Jeg har valgt at afprøve træpiller som strøelse, da andre anbefaler det til en løsdrift. Så der blev købt 1 ton. sidst svigerfar var nede over grænsen i lastbil.

Jeg har nu gjort hele huset rent, renset afløb, støvsuget, ryddet op i skabene i bryggerset og i forrådskammeret. Derudover er aftensmaden sat over. Menuen står nemlig på gullash og det skal stå og simre halvanden time. Se min smukke Le Creusetgryde som jeg købte på Korskromarked til 45 kr. He he, normalpris i Imerco er 1145 kr. Sikke et kup og den er sprit ny :)


Opskriften vil komme imorgen såfremt det er lykkedes mig at gøre det spiseligt.

Iaften skal det sidste af taget laves, jeg håber at kunne komme ud og ride og kl. 20 sidder vi i sofaen klar til den nye sæson af Borgen. God søndag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget