mandag den 19. september 2011

Oksefilet og knuste kartofler


Aftenens menu stod på noget fra fryseren. Jeg fandt en oksefilet som blev gnedet med hvidløgssalt og alm. peber. Så kom den i ovnen i ca. 1 time og lå så og hvilede lidt bagefter, så den stadig var rød indeni.
Dertil fik vi de lækre knuste kartofler som jeg har set hos andre bloggere og nu selv skulle prøve. Mine blev krydret med rosmarin, havsalt og lidt hvidløgssalt, så de matchede stegen.

Kogte kartofler kommes på en bageplade

 Jeg havde ingen kødhammer, så brugte en iskugleske til at smadre dem. Så blev de drysset med krydderierne.

 Inden ovnen 

Og færdigbagt efter ca. 40 min.

5 kommentarer:

  1. Tak for ideen med knustekartoftler.. det har jeg ikke set før. vil huske den ide..
    :-)

    SvarSlet
  2. Sunshine:
    He he, ja ja, man må bruge hvad man kan finde ;)

    Det lille køkken:
    De var rigtig lækre og kan forberedes i god tid. God måde at bruge en rest kogte kartofler på!

    SvarSlet
  3. De der kartofler har godt nok gået sin sejersgang rundt i blogland - nu må jeg nok også hellere snart få prøvet dem:-)

    Mange hilsner fra

    Anne.

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget