mandag den 26. september 2011

Ændringer på den gode måde

Altså.. Nu havde jeg lige lavet madplan i går til hele ugen, så jeg kunne få prøvet nogle af de lækre nye opskrifter i min bunke. Men ak nej - kæresten kom lige til at inviterer et vennepar over i aften til aftensmad fordi han skal lave deres bil.

Jeg handler altid ind om tirsdagen, da ABC-lavpris' nye reklame gælder derfra og jeg har god tid efter arbejde, så mandag er som regel rester eller kedelig mad og ifølge madplanen skulle vi have haft pasta med bacon og æbler - en opskrift jeg ville afprøve, da det lyder lidt bizart, men vi havde alle ingredienserne herhjemme. Men nu er planen lavet om og da jeg stadig ikke gider handle ind begrænsede det udvalget af muligheder.

Valget er faldet på en gammel kending - pastafad med porre og laks samt nogle små muffins med ost og purløg. Håber det falder i smag hos gæsterne :)

Derudover ser resten af ugen således ud:

Mandag Pasta med bacon og æble Pastafad med porrer og laks m. oste/purløgsmuffins

Tirsdag Kartoffel/blomkål/porresuppe m. brød til

Onsdag Frikadeller med stuvet kålrabi

Torsdag Tikka Masala – hurtig måde – m. ris og tzatziki

Fredag Paneret torsk med kartoffelrösti og persillesovs

Lørdag Wok m. kylling og pandebrød - (bliver evt. skiftet ud med mandagenpastaret..)

Søndag Hamburgerryg med brunede kartofler og spinat

Jeg mangler en god opskrift på noget brød til suppe. Gider ikke alm. hvide flutes mere. Har I nogle idéer?

2 kommentarer:

  1. Mmm, jeg laver tit dette brydebrød til suppe. Nam, nam, det er godt!:o)

    http://verdenifolgecharlotte.blogspot.com/2011/09/brydebrd-med-hvidlg-persille.html

    SvarSlet
  2. Årh mums det ser lækkert ud! Tak for tippet!

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget