tirsdag den 27. september 2011

Muffins med cheddar og purløg


I går kom M+C til aftensmad. Det skulle som sagt være nemt og endte med det lækre pastafad med porrer og laks - succes! Dertil serverede jeg disse 'muffins' med revet cheddar og purløg i. Inspirationen kom inde fra MissMuffin, men der blev lavet om i opskriften er her er min version:

10 stk.
5 dl hvedemel

1 spsk bagepulver
150 g. revet cheddarost
5 spsk klippet purløg
2 æg

2½ dl. mælk
5 spsk olie
Salt og peber



50 g. revet cheddar til at drysse ovenpå.

Bland mel, bagepulver og salt ned i en skål. Tilsæt purløg og ost.

Pisk æg, olie og mælk sammen og tilsæt det i melblandingen. Rør det godt sammen. Hæld dejen i 10 muffinsforme - drys med cheddar - og bag i ca. 20 min. ved 200 grader.


De smagte rigtig godt! Især dagen efter hvor de har 'sat sig'. Næste gang bliver osten dog ikke revet, men skåret i tern, så man bedre kan smage dem :)

3 kommentarer:

  1. Madmuffins er helt vidunderlige! Min kusine bagte engang en smuk portion, hvor hun udhulede hver muffin og fyldte dem med avocado og rejer - mums!

    SvarSlet
  2. Årh, jeg elsker sådan noget madbrød og madmuffins og hvad det ellers hedder. De ser rigtig gode ud.

    Det er godt nok et fint design du har fået "bygget" herinde på bloggen på det sidste - indimellem skal der bare lidt fornyelse til:-)

    SvarSlet
  3. Der findes mange muligheder med madmuffins og det er bestemt et område som skal udforskes. De er jo rigtig smarte til madpakken/picnic osv.
    Og så ser de jo skide søde ud på et fad/i en kurv, he he..

    Jo tak, det trængte - jeg er ellers ikke meget til forandringer så det var lidt hårdt at tage beslutningen - men synes dette er mere overskueligt og ser pænere ud når man printer en opskrift ;)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget