søndag den 11. september 2011

Det er nemmere at holde rent end at gøre rent

Min nye bog skriver dette som jo er så klogt og så er den fyldt med fif til hvordan man holder hjemmet rent på alle tænkelige måder!

Som sagt gjorde jeg rent idag og inde i soveværelset fik jeg et mindre chok. For omme bag Buddys foldemadras var der skimmelsvamp op ad væggen og ved nærmere neddykning i klædeskabet opdagede jeg at nogle af vores sko også var beklædt med et lag mug.

Min bog kunne fortælle mig at det simpelthen er fordi vi aldrig lufter ud derinde! Og det er sandt! Vi er der kun når vi sover og om dagen er døren lukket derind til og rullegardinet er trukket ned. Men fra nu af har jeg bestemt at vi skal lufte ud 1 til 2 gange dagligt i ca. 10-20 minutter for at holde luftfugtigheden på rette blus. Derudover skal dynerne nu luftes når vi skifter sengetøj en gang i ugen!

Derudover blev der gjort rent i alle de andre rum og her dufter nu rent og af forårsruller og majskolber, mums!

3 kommentarer:

  1. Uha, det er vigtigt at lufte ud!
    Kan slet ikke forstå, at du ku klare ikke at gøre det- synes altid der lugter af sure tæer og hundeprutter hvis jeg ikke lufter ud! Haha..
    Om sommeren står vinduet altid åbent og om vinteren lufter vi ud om morgenen og igen og aftenen inden vi skal sove. Jeg bilder mig ind, at jeg sover bedre med lidt kold og frisk luft i soveværelset..
    Dynerne har vi også altid ude til luftning hvis vejret tillader det, men om vinteren kan det nu være lidt svært at finde nogle tørre dage..

    SvarSlet
  2. Ja, men vi tænker jo meget i varme herhjemme da vi jo har koksfyr og om sommeren er det oliefyret som kører og det er generelt pissedyrt, så vi tror at vi spare på varmen ved ikke at åbne vinduer - men det er sku slut nu. Så må vi lukke for vamren om morgenen og så først tænde igen inden sengetid.

    SvarSlet
  3. Hvad er det for en rengøringsbog?

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget