mandag den 12. september 2011

Chokomuffins med pærestykker

Vores frugttræer vrimler med æbler og pærer nu og de skal jo ikke gå til spilde, så jeg har ledt efter nye og spændende opskrifter med netop disse frugter.

Den ene er disse muffins med en kvart pære stukket ned i den. Opskriften er inde fra Den Store
Bagedag og er fra Dr. Oetker. Jeg undlod nødder og min version lyder sådan

15 stk.
100 g. blødt smør (ikke smeltet)
4 dl. sukker
4 æg
5½ dl. hvedemel
3 tsk. bagepulver
3 tsk. vaniliesukker
2 spsk. kakao
50 g. chokolade, groft hakket
1-2 faste pærer i både
Pisk smør og sukker til en hvid og luftig masse. Tilsæt æggene ét ad gangen.
Pisk hvert æg grundigt ind i massen.
Bland melet med bagepulver, vanillesukker og kakao.
Vend blandingen forsigtigt ned i æggemassen.
Vend chokoladestykker.
Fordel dejen i muffinforme, og stik pærebåde ned i dejen. Bages midt i ovnen 10-12 minutter ved 225 grader.


Smagen var rigtig lækker og pærerne blev lækre bløde og næste gang kommer jeg en kvart pære i hver for endnu mere pæresmag!

2 kommentarer:

  1. Nuuuj de ser lækre ud! Pære og chokolade kan da kun smage godt sammen :D

    SvarSlet
  2. Ja og de smagte fantastisk!

    Desværre så de pænere ud inden ovnen end efter :)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget