mandag den 1. august 2011

Augustudfordringen

Der skal spares penge på madbudgettet!

Codan har været nogle små idioter og valgt at vi lige skal betale 7 ud af 9 af vores forsikringer idag d. 01.08.2011, fordi de har renteændringer fra dags dato. Hurra! Det er altså 20.000 kr. som normalt er fordelt ud på året, som vi lige skal betale samme måned som vi skal betale for fyringsolie (11500 kr.) og skal på ferie!

Så der skal drastiske midler til for at ændre på de røde tal på kontoen inden bankdamen ringer!

Det nemmeste ville være at sælge ud af noget, men i starten vil vi spare på madbudgettet!

Vi ligger i forvejen i den lave ende ift. hvad jeg se se andre bruger på mad i måneden og bruger ca. 2000 om måneden, derfor bliver denne udfordring ret svær.

Der står pt. 1900 kr. på vores madkonto til august, men jeg vil prøve at bruge SÅ lidt penge som overhovedet muligt på mad og så smide resten over på den tørstige budgetkonto......

Kød har vi i fryseren, så det vil jeg slet ikke købe - basta! Træerne udenfor er snart fyldt med æbler og pærer, så vi kan også spare på frugtdelen, men der er nogle grundting som vi jo skal købe:

Pr. uge:
4-5 stk. mælk (25 kr.)
Pålæg (30 kr.)
Grøntsager (40 kr.)
Brød (10 kr.)
Yoghurt (15 kr.)

Der er fyldt godt af husholdningsartikler - heriblandt servietter og toiletpapir
Forrådskammeret bugner af pasta/ris/diverse Knorr-produkter, brødblandninger, osv.

Så hvis vi er ret seje kan vi nøjes med at handle for 150 kr. i ugen!

Tror I på os/mig? Eller lyder det helt hen i vejret? Jeg vil prøve at opdatere herinde ang. pengeforbruget så meget som muligt.

5 kommentarer:

  1. Det lyder da slet ikke umuligt, når I har så mange ting i forvejen i henholdsvis fryser og forrådskammer :)
    Eventuelt kunne I jo bage brødet selv (der har I sikkert også mange ingredienser allerede), og smide noget af det i fryseren. Så er det endnu billigere.

    SvarSlet
  2. Nøj hvor træls med alle betalinger i en måned!

    Men er sikker på i godt kan klare det for 150,- når i har så meget på lager :)

    SvarSlet
  3. hejsa

    i kan bage brød selv + køb evt. et helt stykke pålæg og skær uf eller lav det selv :)

    jeg laver selv lidt pålæg her hjemme og husk rester fx kylling fra aftensmaden kan jo godt bruges til frokosten

    SvarSlet
  4. Øjh, sikke en melding. Jeg er sikker på i nok skal klare den. Held og lykke med Det i hvert fald :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er det dejligt at I også synes det lyder okay. Jeg er netop ved at lave en madplan, så må jeg jo se hvor meget jeg skal handle i denne uge :)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget