lørdag den 23. juli 2011

Pineapple Chicken


Jeg købte for noget tid siden en flaske Fish Sauce fra Santa Maria fordi den var på tilbud. I forrådskammeret stod der også en dåse kokosmælk og så var der jo en babyananas i køleskabet. Så jeg ledte lidt i mine opskrifter og blandede tre opskrifter sammen og ud af det kom denne skønne ret som er en sand keeper. Opskriften lyder således

3 personer
500 g. kyllingfilet skåret i tern
3 løg skåret i grove stykker
3 spsk. karry
Olivenolie til stegning
3 spsk. fish sauce
1 dåse (400 g.) kokosmælk (jeg brugte light)
1 babyananas i tern (ca. 500 g.)
Evt. kokosmel og rosiner
Server med ris

Steg løg og kylling i olie og karry i en wok.
Når kyllingen er gennemstegt tilsættes kokosmælk, fish sauce, salt og peber. Lad det koge i 10 minutter og tilsæt ananas. Lad det koge op og server med kogte ris, kokosmel og rosiner.

Fiskesaucen var super lækkert selvom den lugter lidt specielt, jeg glæder mig til at bruge den i flere opskrifter fremover, mums.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget