mandag den 4. juli 2011

Omstillingsevne

Hej I skønne læsere!

Jeg ved godt at jeg den sidste tid ikke er fem flade øre værd, men hold da op hvor sker der mange forandringer lige pt.


Det har været en kæmpe omvæltning for mig at skifte Netto ud med Socialrådgiverjobbet. Tidligere havde jeg gerne 52 timer i ugen uden at være vildt træt og en 12/13 timers vagt var helt okay. Men i Netto bevægede jeg mig konstant og der var hele tiden larm. Som socialrådgiver sidder jeg ned i ca. 7 timer og skriver på computer. Don’t get me wrong, jobbet er fantastisk og lige som jeg drømte om – men det har været svært for min krop at skulle omstille sig.

Jeg udnytter hæve/sænke bordet rigtig meget og sørger for at indtage vand og frugt samt Gajoler i rigelige mængder for at bevare koncentrationen. Det virker sådan okay fra 8-15.30, men når jeg kommer hjem er jeg klar til at gå i seng. Ridning på Laban eller gåtur med Buddy virker uoverskueligt og madlavning er det sidste jeg kunne drømme om!

Har I andre prøvet at skulle omstille jer – hvordan gjorde I det så?

Tommi har nok ret når han siger at det er fordi jeg har ændret mine dagsrutiner og at jeg ikke har mine ’hviledage’ mere. Ved Netto havde jeg altid min. 1 hel dag fri eller flere aftenvagter så jeg kunne sove længe.

Måske har det også noget at gøre med at jeg ikke har forstået at holde weekend endnu. Sidste weekend havde jeg min dimension og arbejde 13 timer i Netto søndag. Denne weekend er tiden også gået stærkt fordi jeg har passet min venindes 3 heste (som SKAL fodres inden kl. 6 – også i weekenden!), Buddy blev kastreret fredag og søndag havde jeg min sidste vagt i Netto. Næste weekend ser dog ud til at blive mere rolig, så der kan jeg forhåbentlig sove længe.

I lørdags gik jeg i køkkenet og bagte Daim cookies som mislykkedes af helveds til! Spild af god chokolade. Derudover blev det til en røvlækker brunsviger og røde pølsehorn som er fantastiske! Mere om dette senere.

Dagen i dag går her på kontoret og aftensmaden er endnu uvis, men overvejer noget gullasch, hvis det ikke tager for længe at lave (jep, jeg er gullasch jomfru. Tommi er nemlig ikke meget til sådan noget kød – men måske jeg kan omvænne ham ligesom jeg gjorde med kartoffelmos og paneret flæsk, som han i hvert fald ikke kunne lide! Hi hi)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget