mandag den 25. juli 2011

Nougat muffins



Søndag ryddede jeg op i forrådskammeret og der fandt jeg en pakke nougat som ville udløbe i august, så jeg skyndte mig lige at bruge det i disse møg lækre muffins!
Opskriften er fundet hos Odense Marcipan og der blev lavet nogle små ændringer, så her er min version
24 muffins
125 g. margarine
50 g. kakaopulver
200 g. blød nougat
4 æg
300 g. sukker
2 dl. mælk
200 g. hvedemel
2 tsk. kanel

1 tsk. bagepulver
100 g. chokoladestykker


Smør smeltes for svag varme i en gryde og tilsættes kakao og nougat. Lad det køle af.
Imens piskes æg og sukker luftigt og skummende. Mælken piskes i æggesnapsen, og derefter tilsættes hvedemel, bagepulver og kanel.
Til sidst blandes bagemassen med nougat-kakaosmørret og hakket chokolade blandes i. Dejen fordeles i muffinforme og bages 20 min. ved 200° C.


De blev rigtig gode og naboen var da også inde og bede mig bage 40 stk. til hendes fødselsdag efter hun havde smagt dem :)
Tommi tog 12 af dem med på arbejde og der vakte de også stor lykke!

2 kommentarer:

  1. MUMS! - det er alt hvad jeg har at sige til det :)

    /Lise

    SvarSlet
  2. MUMS! - det er alt hvad jeg har at sige til det :)

    /Lise

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget