fredag den 17. juni 2011

Chocolate Chunk Cookies - Odense Marcipan


I mandags skulle noget af mit marcipan fra julen bruges og da det er Odense Marcipan, gik jeg selvfølgelig ind på deres hjemmeside og fandt en (okay, mange!) opskrifter med marcipan.
Valget faldt på disse lækre småkager! Jeg lavede dog nogle små ændringer. Her findes originalen og herunder er min version
18 stk.
50 g. hvid chokolade
50 g. mørk chokolade
60 g. Marabou med appelsin
150 g. Odense Marcipan
65 g. økologiske hasselnøddekerner
125 g. sukker
125 g. smør
1 æg
200 g. hvedemel
1 tsk. bagepulver

Rør sukker og smør blødt. Tilsæt æg, rør godt og bland mel og bage-pulver i dejen. Kom hasselnødder, chokolade og marcipan i en minihakker og hak det til passende størrelser. Kom blandningen forsigtigt  i dejen.

Sæt dejen med skeer på en bageplade med bagepapir (jeg havde to plader med 9 på hver, men de er også rigtig store, tryk dem lidt fladere og bag dem ved 180° C i ca. 10. min.
Nødder og chokolade hakkes. Herefter kommes marcipanen i og får samme tur
Den færdige dej
De bagte småkager. Mums!


Rigtig lækker opskrift og det var et hit med appelsin-chokoladen i. De bliver bestemt bagt igen og igen og igen... :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget