tirsdag den 28. juni 2011

Begyndelses-sygdom

Jeg lider af en sygdom som endnu ikke er blevet navngivet, fordi den måske slet ikke findes. Ikke desto mindre har jeg alle symptomerne.

Det handler om at hver gang jeg begynder et nyt sted bliver jeg syg.
Eksemplerne er mange, men I må nøjes med et udvalg:
  • 1. biologitime på gymnasiet: Besvimer under timen og vågner op på rektors kontor
  • 4. nat på småkagefabrik bliver jeg rigtig svimmel hen mod fyraften (fyrmorgen når man arbejder nat?), brækker mig og er dårlig dagen efter
  • I løbet af den første uge på soc.rådg.-uddannelsen var jeg ude og brække mig for derefter at tage hjem og lægge syg i 2 dage
  • 2. vagt i Netto - jeg kaster op uden grund og bliver svimmel og ligger syg dagen efter
  • og endelig juni 2011 - nu. Jeg begyndte jo på mit nye job sidste tirsdag. Igår fik jeg det pludselig vildt dårligt, kastede op og måtte tage hjem, hvor jeg lå i sengen resten af dagen og stadig har det dårligt idag, men er mødt op!
Kan I se et mønster her? Min mor påpegede det igår da jeg fortalte hende at jeg havde det skidt. Hun fortalte mig at jeg altid er blevet dårlig når jeg er startet på noget nyt.
Jeg tror nu ikke det er præstationsangst, men et eller andet er der galt!
Er det nervøsitet?
Eller er jeg bare virkelig dårlig til at omstille mig til noget nyt?

Har I andre prøvet noget lignende eller kender nogle der har det lige sådan?

Nu ved I også hvorfor der har været stille på bloggen siden lørdag...

2 kommentarer:

  1. Jeg har det lidt på samme måde, men for det meste, når jeg skal starte med at arbejde et sted med børn. Og så er det jo oplagt at det er deres baltusser!

    Men måske er du oversensitiv. Det er ikke fordi jeg skal gøre reklame for det (har selv skrevet i det nemlig), men der er et stort tema om sensitive mennesker i det nyeste nummer af bladet Psykologi. Det mente jeg ikke selv, jeg var, men jeg læste artiklerne grundigt, fordi jeg skulle lave korrektur på dem, og kunne faktisk genkende mig selv i en hel del af det, fordi man naturligvis kan være sensitiv på forskellige måder. Du skulle prøve at læse artiklerne :o)

    SvarSlet
  2. Hold da op! Har lige læst en masse om over-sensitive mennesker og det lyder da som mig. Grr.. altså!
    Tak for tippet, jeg vil gå lidt mere i dybden med det når jeg får tid. Tak tak tak

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget