søndag den 29. maj 2011

Chokolade cookies med appelsinsmag


Godaften de damer!

Jeg købte idag en mørbrad med hjem fra Netto, men synes lige den var rigelig stor, så vi inviterede Tommis søster+mand+baby over til en portion mørbrad i fad med bacon, cocktailpølser og hele svineriet - mums!! Det faldt i god jord!

Nu når ovnen var igang bagte vi lige to bageplader pølsehorn, så der er til madpakker i ugen og så opdagede jeg at jeg i sidste uge havde købt 1 kg. øko-appelsiner for at bage de lækre choko-cookies med appelsinskal i.

Opskriften er fra et ugeblad, men er fra et indlæg om noget slanke-noget (DDV eller WW) for der står at 1 cookie er lig med 2 points - så ved I det!
Jeg fulgte ikke opskriften 100% så I får lige min udgave..

40 stk.
5 dl. mel
1 dl. sukker
2 spsk. vaniliesukker
130 g. margarine - ikke smeltet
2 tsk. reven appelsinskal
1 æg
50 g. mørk chokolade
50 g. hvid chokolade
Saft fra 1 appelsin

Bland mel, sukker, vaniliesukker, bagepulver, margarine, æg og appelsinskal til en masse. Fordel den hakkede chokolade og appelsinsaften i dejen og rør den til en jævn dej. Form den til en rulle og pak den ind i folie (jeg lavede to ruller, så var det nemmere). Læg den i køleskabet i min. 30 minutter - skær den ud i skiver - læg på bagepladen og bag ved 180 grader i ca. 15 minutter.



Det er sku en keeper! De var fuldstændige fantastiske!! :)

7 kommentarer:

  1. Uhm det ser da helt lækkert ud! Elsker kombinationen af appelsin og chokolade :)

    /Lise

    SvarSlet
  2. UHmm, de cookies tror jeg da nok lige at jeg må finde en lejlighed til at få bagt :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  3. De er super gode - kan slet ikke lade dem være :( Hi hi...

    SvarSlet
  4. Åh nej, nu er jeg tvunget til at bage dem :D Elsker kombinationen af chokolade og appelsin.

    SvarSlet
  5. God idé - det tager ikke længe at lave dejen og så kan den hvile imens du laver aftensmad og så komme i ovnen efter maden :)

    SvarSlet
  6. er dejen fryse egnet

    SvarSlet
  7. Hej. Ja, det har jeg selv gjort.

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget