torsdag den 7. april 2011

Kyllingegryde - langtidssimret

Igår bestod aftensmaden af denne lækre kyllingegryde, som var en opskrift jeg fandt inde hos Sofie.
Jeg lavede lidt ændringer og min version lyder sådan

3 personer
500 g. kyllingefilet
2 store porre
500 ml. madlavningsfløde
Ca. 1 L. vand
Salt
Peber
Paprika
Olie til stegning

Skær porre og kylling i hhv. ringe og tern. Steg porreringene let i olie i en stor gryde. Tilsæt paprika. Når de er gyldne tages de op og lægges til side. Tilsæt lidt nyt olie og brun kødet. Tilsæt krydderier, lidt over halvdelen af vandet og alt fløden. Tilsæt porrene igen.
Kog låg på gryden og lad den simre stille og roligt i ca. 1 time. Rør en gang imellem, spæd op med vand og krydderier undervejs. Server med ris
.

I Sofies version pynter hun med (mikroovns-) stegt bacon, men jeg havde en halv røget mørbrad i fryseren, som blev skåret i tern, lagt på en tallerken med en serviet over og fik ca. 1 minut i mirkonovnen og så var det dødlækkert!



En rigtig lækker ret - men ret meget kylling til 2 personer, så næste gang spæder jeg op med gulerødder i skiver (som bliver SÅ lækre i en simre-ret), løg (evt. perleløg) og måske andre grøntsager...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget