torsdag den 21. april 2011

Jordbær med chantillycreme (Blomsterberg)

Søndag havde vi gæster til en omgang grillmad. Desserten skulle være let, da vi også skulle ned på Stryhn's og have is bagefter. Så valget faldt på denne lækre og lette jordbærdessert.
Jeg fulgte næsten opskriften, men ikke helt. Så I får lige min version som er lidt nemmere. F.eks. undlod jeg vodka-delen, da det jo var søndag, hi hi..

6 personer
1 kg. jordbær
3 store appelsiner
1 vaniliestang
2 spsk. sukker
2 spsk. flormelis
3 dl. piskefløde
Lidt mandelsplitter

Jordbærene nippes, renses og skæres i kvarte.

Flæk vaniliestangen på langs og skrab kornene ud. GEM halvdelen til cremen. Den anden halvdel blandes ud i sukkeret i en stor skål. Tilsæt saften fra 3 appelsiner samt skallen fra 1 af dem. Rør lagen rundt igennem og fordel den over jordbærene - så de alle er dækket. Stil dem på køl i min. 2 timer

Pisk fløden til skum med håndmixer. Bland vaniliekornene ud i flormelissen og kom det ned i skummen - fordel det godt. Tilsæt 2-4 spsk. af appelsinlagen til skummen/cremen og husk at rør godt rundt efter hver spsk. så det ikke bliver for flydende.

Anret jordbærene i glas/skåle, kom cremen ovenpå og pynt med appelsinskal og mandelsplitter. MUMS!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget