torsdag den 24. marts 2011

Verdens nemmeste hindbærtærte

En aften i sidste uge kom vores vennepar M+C over til aftensmad, som bestod af de lækre gratinerede pandekager med fyld af kødsauce med squash, som jeg tidligere har blogget om. Aftenskaffen bestod af en nem hindbærtærte, da jeg kun lige havde 10 minutter til at lave det.

Opskriften er fundet på Alletiders Kogebog og består af 4 ingredienser!!

2 æg
160 g. sukker
100 g. mel
200 gram hindbær
og så tilføjede jeg lidt vaniliesukker til dejen, da bærene var fra frost og derfor lidt sure.

Pisk æg og sukker skummende. Tilsæt mel og bland det. Smør et tærtefad (ca 25 cm) og fordel dejen i det. Læg hindbær ovenpå. Bages i ovnen ved 200 grader ca 35 min. Kan serveres med is, flødeskum eller creme fraiche.






Den smagte godt - omend lidt 'sur' pga. bærene - selvom jeg serverede med flødeskum.

Næste gang ligger jeg nok bærene i lidt sukkerlage inden og så undlader lidt sukker i dejen.

2 kommentarer:

  1. Den ser lækker ud! Jeg kan godt lide dine "opskrifter" er den rubrik ikke ny? Eller er det bare mig som har været halvblind?

    SvarSlet
  2. Den var rigtig lækker!
    Den har skam været der i længe efterhånden - men nu er der ved at blive udvidet, hi hi...

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget