onsdag den 16. marts 2011

Skiferien, der blev glemt....

I uge 7 var vi jo på skiferie i Sverige. Min første skiferie ever!

Vi var afsted med den ene side af Tommis familie, hvilket i si selv var noget af en prøvelse, da hytten ikke var særlig stor til 9 personer - men det var nu hyggeligt!
Det var som sagt min debut på ski og efter den første da var jeg klar til at køre hjem igen! Lorte ski! Men som med så meget andet gik der ikke længe før min skilærer (Tommi, hi hi) havde lært mig tricks til 1. ikke at vælte og 2. at rejse mig selv hvis jeg skulle vælte!

På 3. dagen var jeg skimester (in my mind at least) og jeg var på rød løjpe uden at vælte. Efter de 5 dage på ski kunne jeg kører sammen med Tommi, være på sort løjpe (de sværeste), undgå at falde så meget, bremse og kører lidt off-pist med vilje. Og det var fedt!

Tommi var ligefrem overrasket over mine evner som skiløber, men dette indlæg skal også bruges til at rose ham. Herhjemme når han skal lærer/vise mig noget ender vi ofte med at skændes, men som skilære var han super - og de råd som jeg lige kan give videre til andre nybegyndere på ski er følgende:
  1. Ikke giv op (he he...)
  2. IKKE kryds skiene for at bremse - drej op af bjerget istedet, så bremser man helt automatisk
  3. Aldrig kig op ad bjerget. Det er altid dem som kommer oppefra som skal kigge sig for og sørge for at køre udenom
  4. Lær med det samme at rejse dig selv op - det styrker lidt selvtilliden.
Overalt i Sveriges bakker er der skilte som advarer mod fritgående elge. Jeg havde sådan glædet mig til at se en rigtig elg, men ak nej. Ligemeget hvor meget jeg kiggede ind i skovene og ud over markerne så jeg ingen. Så da vi på vej hjem kørte forbi en butik hvor de solgte skind, skyndte vi os ud af bilen for at få et billede med denne smukke elg! Jeg ser ret syg ud på billedet, for det med at kører lang tid i bil er bare ikke mig. Heldigvis har Tommi arvet hans fars vognmandsgener, så han kørte næsten hele turen derop og hele turen hjem, så jeg kunne sove lidt og dermed undgå at blive såååå køresyg :)

2 kommentarer:

  1. Det lyder som en god tur! Stærkt gået at tage sorte løjper første gang på ski :-)

    SvarSlet
  2. Det var en rigtig dejlig tur :)
    Jep, følte mig også ret meget som et naturtalent, hi hi. Men sikke nogle blå mærker mine lår og min røv havde fået efter de første par dage!

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget