tirsdag den 29. marts 2011

Pastafad med porre og laks

Det dejlige ved denne uge er at jeg kun har dagvagter - fordi jeg til gengæld skal arbejde hele weekenden. Så der er tid til at jeg kan lave aftensmad alle hverdagene. Idag stod den på et fad af lækkerier! Opskriften fandt jeg på siden http://www.divxit.dk/ og jeg fulgte den næsten. Her er den originale og her er som jeg gjorde


3 personer

3 laksefileter - 225 g.

Salt

Peber

Margarine

1 porre, skåret i tynde ringe

8 cherrytomater, skåret i kvarte

2,5 dl. madlavningsfløde - en flaske cremefine

Citronsaft

300 g. pasta

Olivenolie

Kog pastaen al dente - tilsæt lidt olie, så den ikke klistre, når du hælder vandet fra.


Steg laksen i margarine på panden - krydr med salt og peber - evt. lidt citronsaft


I en lille gryde kommes fløde og porreringene i og denne bringes i kog. Lad den simre lidt i ca. 5-7 minutter til porreringene er møre. Tilsæt tomater, lidt citronsaft, salt og peber. Kog op en enkelt gang og smag til. Kom pastaen i et fad - hæld saucen over og riv laksen i mindre stykker med to gafler. Server! Jeg serverede en lille gulerodssalat dertil - mums!

De fine porre i fløden


Den kogte pasta i fadet



Saucen hældes ovenpå


De fine stykker laks - lækre stegt!


Færdig og klar til at spise


Tommi synes vi skulle spise sammen af fadet - lady og vagabonden-style, hvilket gjorde retten endnu mere hyggelig. Det er en keeper!!

4 kommentarer:

  1. MUMS, ser virkelig lækkert ud!
    Porre - good!
    Pasta - gooood!
    Laks -goooooooood!
    Whats not to like? ;)

    /Lise

    SvarSlet
  2. Ork det ser nice ud! Det skal jeg lave inden længe :D

    SvarSlet
  3. Uhmm, der må jeg også prøve :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  4. Ja, det var SÅ lækkert! Især når vi spiste sammen af fadet, he he...

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget