mandag den 28. marts 2011

Marcipanmuffins med citronfrosting

Den anden dag bagte jeg disse muffins som Tommi fik med på arbejde. Opskriften er fundet inde hos Miss Jeanett. Selve muffinsene var lidt kedelige, men med frosting på blev de super gode! Jeg lavede lidt ændringer i opskriften - min version lyder sådan her

16 muffins


100 g. margarine


1 dl. vand


2 æg


1 dl. mælk


3,5 dl. sukker


4 dl. mel


2 tsk. vaniliesukker


2 tsk. bagepulver


250 g. revet marcipan


Bland sukker, vanilje, mel og bagepulver i en stor skål. Bland derefter æg og mælk i. Smelt margarine og vand sammen (evt. mikronovn). Riv marcipan groft på et rivejern og bland det derefter i skålen sammen med det smeltede smør/vand. Pisk godt. Fordel dejen i formene og bag dem i ovnen ved 180 grader i ca. 20 min. Stik i dem med en gaffel og når der ikke længere kommer dej med op er de færdige.


Citron cream cheese frosting


120 gram blødt smør


200 gram flødeost


250 gram flormelis


Revet citronskal fra 2 citroner


Bland smør og flødeost. Tilsæt lidt citronskal og flormelis løbende indtil i synes den har den rigtig konsistens og smag.


Jeg har pyntet med en lille daimkugle Min dejlige muffinform med låg, som er dødpraktisk når Tommi skal have dem med på arbejde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget