torsdag den 24. marts 2011

Karbonader med stuvede ærter og gulerødder

Når jeg besøger mine forældre får vi ofte karbonader med stuvede ærter og gulerødder. Jeg elsker det! Og især elsker at jeg få en rest karbonade på rugbrød dagen efter. Så i sidste uge købte jeg en pakke hakket kalv/flæsk med hjem og formede et par karbonader til husbonden og jeg :)

500 g. hakket kalv og svin
Rasp
Salt
Peber
Margarine
Mel
1 dåse ærter/gulerødder (på størrelse med en dåse flåede tomater) GEM vandet fra dåsen!
Mælk


Det er jo en død simpel ret som tager max. 20 minutter!
Tag kødet ud af pakken og form det til bøffer. Bo Bech har lært mig at man skal sørge for at lukke revnerne i bøfferne, så saften ikke render ud og fedtstoffet ikke kommer ind.
Vend bøfferne i sammenpisket æg og derefter i en blanding af rasp, salt og peber.

Smelt rigeligt margarine på en pande og gennemste karbonaderne.

Smelt en klump margarine i en gryde og tilsæt lidt mel og pisk det godt ud. Kom mælk i og rør klumpen ud. Tilsæt vandet fra dåsen og kog det godt op. Smag til med salt og peber. Når sovsen er tyk nok tilsættes ærter og gulerødder som koges med i max. 5 minutter.
Server med kogte kartofler! Mums mums mums!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget