onsdag den 23. marts 2011

Giftkage

I sidste uge skulle Tommi have kage med på arbejde. Jeg var træt efter arbejde, så sendte ham alene i køkkenet. Men der gik ikke længe før han råbte "hvor står mel?", "har vi mere margarine", "hvilket hoved skal jeg sætte på Kenwood'en", osv.
Så jeg gik derud og hjalp ham færdig med hans pærer-kage og besluttede at Netto da også skulle have kage!
Valget faldt på en Gift-kage, som smager henad en mazarinkage, pga. mandelessensen.
Opskriften er fra Anjas opskrifter, er lidt en kaloriebombe og lyder således:

300 g. Kold margarine
300 g. Sukker
3 Æg
300 g. hvedemel
1 1/4 tsk. Bagepulver
1 ½ dl. mælk
1 spsk. mandel essens
2 spsk. grøn frugtfarve

Pisk margarine og sukker sammen. Tilsæt 1 æg af gangen. Mel og bagepulver blandes, og røres i. Mælk, frugtfarve og essens blandes, og røres i. Det hele røres godt.

Hældes i en form og bages ved 200 grader i ca. 25-30 min
.

Da den var afkølet kom jeg et lag smeltet chokolade på den, men det blev ikke særlig pænt, så endte med at vende bunden i vejret og skrive på den istedet :)

MUMS!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget