tirsdag den 22. februar 2011

Persille/oregano-paneret kylling med honningglaserede gulerødder og hakket æble

Mandagens menu stod på persille/oregano-paneret kyllingestykker på bund af honningglaserede gulerødder med hakket æble.

Opskrifterne er lidt efter mit hoved, men alt i alt var det rigtig nemt og smagte fantastisk!

3 personer
400 g. kyllingefiletter (jeg troede jeg havde taget kyllingebryster op, men det viste sig at være små filetter)
1 dl. persille (jeg brugte frossen)
rasp
2 spsk. oregano
salt
peber
æg

Flad kyllingestykkerne ud så alle overflader er synlige. Pisk ægget i en skål til det er sammenhængende. Bland persille, oregano, salt, peber og rasp i en skål. Dyp kyllingestykkerne i ægget og derefter i paneringen. Steg ved middelvarme på panden i ca. 5 minutter pr. side i margarine.
Rasp-blandningen

Paneret kyllingestykker
Kyller der hygger sig på panden
Gulerødderne blev lidt efter fri fantasi..
Beregn ca. 3 hele gulerødder pr. person
1 æble
6 spsk. honning
lidt margarine
Skræl gulerødderne og skær dem i stave - 4 stave pr. gulerod alt efter tykkelsen.
Hak æblet fint
Varm panden op og kom honningen herpå. Tilsæt gulerødder og æblet og vend det i honningen. Lad dem blive glaseret i ca. 10 minutter og tilsæt så lidt margarine - så blive glaseringen tykkere og de er klar til servering :)

Agurkerne blev lavet med min multi-skræller fra Tenerife :)

2 kommentarer:

  1. Det ser lækkert ud!! Hvor ærgeligt at du ikke kunne komme med til Madbloggertræffet....

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Ja det er rigtig træls :( Men jeg må håbe at det bliver en succes og at det derfor bliver gentaget til næste år...

    Det smagte super godt, selvom jeg er virkelig dårlig til at stege panerede ting - synes altid de bliver sort for hurtige. Men jeg vil bestemt begynde at lege noget mere med paneringen, for persille/oregano var et hit sammen!

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget