onsdag den 9. februar 2011

Koteletter i fad - gæstemad

Igår kom et vennepar over for at spise. Jeg fandt først ud af menuen kl. 14, og øverst i fryseren var der koteletter, så det blev til koteletter i fad med resten af bacon/cocktailpølser fra brunchen i søndags. Jeg fik desværre ikke taget et billede af den færdige ret, men det smagte SUVERÆNT!
Til 4 personer:
8 koteletter (ca.100 g. pr. stk.)
½ l. piskefløde
1-2 dl. mælk
400-500 g. cocktailpølser
1-2 pakker bacon (evt. tern - jeg havde bare skiver i køleskabet, som skulle bruges)
1 glas perleløg
1-2 dåser hakkede/flåede tomater
Evt. et par friske cherrytomater skåret i halve også
Paprika
Oregano

Salt og peber

Koteletterne steges på panden i lidt margarine, så de lige får lidt farve - krydres med salt, peber og paprika. De lægges i et fad og væden fra panden hældes over.

I en gryde steges baconen til den får farve og skrumper. Fløden og mælken tilsættes og det koger op i et par minutter. Resten af ingredienserne tilsættes og det kommes i kog i ca. 10 minutter. Smag til med krydderierne.

Hæld blandningen over koteletterne og stil fadet i ovnen i ca. 1½ time ved 220 grader. Pynt evt. med stegt bacon eller lidt persille.

Server med ris - mums!
Jeg havde ikke planlagt nogen dessert, da måltidet ovenover plejer at mætte så godt. Men jeg fandt et brev chokolademousse frem som bare skulle blandes med mælk og så blev der 4 portioner til servering


Idag har jeg støvsuget, vasket op og fået ryddet en smule op. Dagen står på Netto fra 15-20.30, men inden da skal jeg lige på biblioteket og i Sport Outlet for at se efter en skijakke...

2 kommentarer:

  1. overvejede at lave denne ret, men jeg tænker bare der er stor forskel på 1 eller 2 dåser flåed tomater.. så har du noget bud på hvor meget du brugte?

    SvarSlet
  2. Hej Elana

    Det er fordi enten bruger jeg 2 dåser flåede tomater eller 1 dåse hakkede. Synes der er forskel på hvor meget de smager nemlig.

    Fortsat god dag :)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget