mandag den 10. januar 2011

Madmuffins med skinke, majs og mozzarella (Netto - Børnefester)


Eller Blomsterbrød som bogen kalder dem for. Bogen er en af dem fra Netto og er fyldt med inspiration til børnefester. Disse madmuffins smager rigtig godt, selvom jeg nu undlader majs næste gang - det er bare ikke lige mig! Super gode til frokost eller som mellemmåltid! Jeg har ændret lidt i opskriften og mine ændringer står med rødt!

12 (jeg fik nu 14) muffins
200 g. mel
100 g. durummel
1 tsk. natron
½ tsk. bagepulver
½ tsk. salt
1 lille dåse majs
1 pakke skinke i tern
1½ dl. vindruekerneolie (jeg brugte alm. rapsolie)
1½ dl. kærnemælk (jeg brugte minimælk)
3 æg


Fyld:
1 æg
1 dl. fromage frais
1 dl. revet mozzarella (jeg brugte en hel klump frisk mozzarella og rev den selv i mindre stykker, da det var billigere)
Græskarkerner til pynt

Bland mel, durummel, natron, bagepulver, salt, majs og skinke sammen i én skål.
Og olie, mælk og æg sammen i en anden. Bland det hele sammen og rør hurtigt dejen sammen.

Bland fyldet sammen i en anden skål

Fyld muffinsformene 3/4 op med dejen og hæld en teskefuld fyld ovenpå - pynt med græskarkerner og bag dem midt i ovnen ved 200 grader i ca. 25 minutter til de er gyldne!





5 kommentarer:

  1. Mmmmh de ser gode ud!! Men øv at der skal så meget olie i. Ellers kunne jeg godt fristes til at prøve dem - men det tillader vægten nok ikke.

    SvarSlet
  2. BillyRubin! Er din blog helt død? :( Det er jeg lidt ked af, da den var rigtig lækker!

    Ja, der skal en del olie i, men mon ikke man kunne nøjes med det halve så bare lidt mere mælk? :)

    SvarSlet
  3. Dem kunne jeg da også fristes til at prøve en dag. Men jeg vælger nok helt sikkert at putte majs i, da jeg eeeelsker majs :)

    SvarSlet
  4. Villa: Ja, de smager skønt!

    Xenia:Ja, hver sin smag. Måske jeg kommer lidt spinat i næste gang og så kyllingestykker, tja, det kan jo varieres i det uendelige ;)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget