lørdag den 15. januar 2011

Jensen's GO HOME!

Aftenens menu stod på lækre bøffer skåret af en oksefilet med pommes fra Netto, små karotter og HJEMMELAVET WHISKEYSAUCE! Yep, that's right!

Inde hos Det lille køkken har den skønne frue smidt en opskrift på en hjemmelavet whiskeysauce, som jeg lige ville afprøve. Jeg har fulgt hendes opskrift som lyder:

3-4 personer
100 g. smør.
70 g. tomatpuré.
2- 3 spsk. Timian el. rosmarin.
salt.
Lidt sukker- ca 1/2 tsk..
Lidt peber.
2 spsk. Whiskey.
2,5 dl. fløde.

1. Smør og tomatpuré smeltes i en gryde.
2. Timian, salt, sukker og peber tilsættes og simrer lidt.
3. Whiskey tilsættes og simrer under omrøring, i et par min.
4. Fløden tilsættes og det hele koger i 2 minutter under omrøring.
5. Saucen smages grundigt til

Note: Jeg smed hele 3 spsk. timian i og næste gang nøjes jeg med 2 tror jeg
Note 2: Næste gang prøver jeg med madlavningsfløde istedet for piskefløde, da det hurtigt blev lidt kvalm!




Det tog ikke meget mere end 10 minutter at lave denne lækre sauce og den var et hit!

4 kommentarer:

  1. Den opskrift bruger jeg også altid :D - den er jo så nem og lækker!

    SvarSlet
  2. Ja, den er rigtig nem og drønlækker! ;)

    SvarSlet
  3. Åhhh.. du er sød.. :-)
    Den er bare for god, den whiskey-sovs.
    Det glæder mig det var et hit.
    God Søndag :-)
    Boegeskov

    SvarSlet
  4. Det var den ihvertfald! Tak for opskriften!

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget