mandag den 31. januar 2011

Bogudfordringen 2011 - januar

Første udfordring i 'Bogudfordringen 2011' var en krimi før 2000!

Jeg valgte en bog af Steen Christensen, som lød spændende - en psykisk syg kvinde findes voldtaget og myrdet i noget bolig-socialt byggeri. Men altså - jeg har virkelig kæmpet med den! Det er bare slet slet slet ikke mig!

Bogen er fra 1998 og selve handlingen er spændende især når jeg læser til socialrådgiver, da den viser hvilke forhold psykisk syge patienter udsættes for når ingen gider dem mere.
Men sproget og specielt tegnsætningen gør mig sindsyg! Jeg kan SLET ikke have at man starter ud med " men, ikke afslutter med " når talesætningen så er færdig! Det forstyrre mine øjne og jeg har brugt næsten en måned på at læse den lille bog, simpelthen fordi skrivestilen irretere mig. Derudover bruger Steen Christensen et hverdagssprog når kollegaerne taler sammen på politistationen, som ikke passer i mine ører, men det er jo en smagssag.

Jeg er glad for at jeg har fået læst en bog, som jeg normalt ikke selv ville vælge og det er jo det som er meningen!

Nu skal der findes en novellesamling til februar :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget