mandag den 10. januar 2011

Banankage med hele bananer og chokolade (Tøsekogebogen remix)

Denne lækre banankage er fra den kogebog som jeg fik i julegave, nemlig TØSEKOGEBOGEN - REMIX! Til en rugbrødform

100 g. smør (jeg brugte margarine)
3 modne bananer
100 g. mørk chokolade - hakket
125 g. mel
1 tsk. bagepulver
3 æg
150 g. sukker
2 tsk. vaniliesukker
2/3 bananer som fyld

Smelt smørret!
Pisk æg, sukker og vaniliesukker til det er lysegult og skummende. Tilsæt resten af ingredienserne (bananerne skal moses inden de kommer i) og bland det godt sammen, evt. med elpiskeren.
Beklæd formen med bagepapir og læg bananer i bunden af formen - stik evt. to pinde i, for at holde dem i midten. Bag kagen ved 200 grader i cca. 40-50 minutter.



NOTE: Ifølge bogen skal bananerne ligge i bunden, men næste gang jeg laver denne hælder jeg først halvdelen af dejen i formen, så bananerne i og til sidst resten af dejen ovenpå og så dropper jeg de pinde, for det virkede ikke rigtig. Bananerne endte ude i den ene side alligevel.


Men den smagte RIGTIG godt og fremover laver jeg denne form for banankage!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget