fredag den 5. november 2010

Ich bin ein Berliner...

Jep, de fleste har gættet rigtigt. Jeg har været i Tyskland - nærmere betegnet Berlin! Det var en form for studietur for de socialrådgiverstuderende på 6. semester. Vi var bl.a. inde på en dagsklinik for narkomaner/alkoholikere, et forebyggelsescenter og på en skole for de tyske socialrådgivere. Derudover fik vi lidt tis på egen hånd hvor jeg bl.a. så Brandenburger Tor, Checkpoint Charlie og resterne af Berliner-muren.

Jeg synes dette billede fortæller alt om Tyskland. Der er en del af muren samt en luftballon hvilket for mig er ret tysk, da den eneste tyske sang jeg kender er Nena's 99 luftballon.

Luftballonen var selvfølgelig en turistattraktion, men jeg var for nærig til at betale flere hundrede danske kroner for at stige til vejrs i 10 minutter ;)
Nu er kl. 14 og jeg trækker en vinder i min lille gætteleg om lidt. Dette indlæg er nemlig tidsindstillet og jeg gider forhåbentlig og læser samfundsfag nu! ;)

1 kommentar:

  1. Det lyder rigtig spændende med en studietur til Berlin som et led i dit studium!
    God weekend til dig :-)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget